основи здоров'я

Мета: закріпити з учасникам тренінгу поняття про те, що життя - найбільша цінність для людини, формувати в учнів осмислене ставлення до свого життя, учити оберігати життя, виховувати найкращі людські риси.
Завдання: за допомогою вправ тренінгу допомогти учням зробити вибір на користь здорового способу життя.
Форма проведення: тренінг з виконанням вправ, бесіди, малювання.
Обладнання : плакат з правилами роботи групи; папір, олівці, фламайстри. Вступна бесіда.
У загальній декларації прав людини першим названо право на життя. Тим самим підкреслюється, що життя - найвища ціннність. Ось саме про ваше життя і буде мова на тренінгу.
1.   Вправа « Знайомство»(5 хв.)
Мета: підготувати учасників до роботи, створити комфортну атмосферу, гарний настрій, сприяти згуртованості групи. Хід вправи
Учасники сідають у коло. Ведучий знайомить з талісмончиком, кожний учасник передає його по колу, промовляючи слова:
Яка це радість -жити! Я - Тетяна, люблю радіти сонцю і т.д.
2.   Встановлення правил групи (10 хв.)
На плакаті записують правила, що колективно складаються в групі.
1.  Бути чесними.
2.   Бути толерантними.
3.  Не критикувати, а допомагати.
4.   Один говорить - всі слухають.
5.  Правило піднятої рук.
6.  Дотримуватись регламенту.
7.  Бути активним і позитивним.
3.   Вправа «Очікування» (10 хв.)
Мета: визначити сподівання і очікування учасників щодо тренінгу. Хід вправи
Учасники на стікерах записують свої очікування від тренінгу. Потім, виголошуючи свої очікування, приклеюють їх на плакаті з одного боку «Беріг очікування» з іншого «Квітка». ( Я - допоможу уням зрозуміти ЗМІСТ - життя).
4.  Мозковий штурм «Що таке життя?»
Мета: ввести учасників тренінгу в тему, актуалізувати їхнє особисте розуміння того, що таке життя, подати його визначення. Хід вправи
Ведучий пропонує висловити своє розуміння, що таке життя?
5. Вправа «Модель життя» (35 хв.)
Мета: актуалізувати відчуття важливості життя, розуміння складності його досягнення й збереження та необхідності дбайливого та відповідального ставлення до нього.
Хід вправи
За допомогою гри «Фруктовий сад» ведучий поєднує учасників у три групи. Для цього пропонується стати в коло і назвати дерева, що там ростуть: яблуня, черешня, груша, учасники називають по порядку дерева, а потім за їх назвою створюють групи.
Кожна з них отримує лист паперу і завдання - зобразити модель життя. Кожна з груп зображує свій малюнок, куди вкладає певний зміст і показує його, пояснюючи зміст, який було втілено.
Обговорення вправи. Групи порівнюють свої роботи та дають відповіді на запитання:
5.     Які думки у вас виникли під час виконання роботи?
6.     Як ви думаєте, що найважливіше для вашого життя?
Після презентації вправи ведучий пропонує всім уявити собі ті шкідливі, руйнівні фактори, які є в нашому житті, що впливають на здоров'я людини. Отже, у нас є багато ідей щодо реалізації здорового способу життя і тільки від нас самих залежить, як його зберегти.
Ведучий пропонує учасникам розказати, що вони відчували, коли створювали модель здоров'я.
Потім групам пропонується помінятись аркушами паперу з малюнками „Модель життя". Зіпсувати малюнок протилежної команди. Учні легко псують чужу роботу. Але на певному етапі розуміють, що з їхнім малюнком роблять те ж саме. Після закінчення роботи розглядаються „Моделі життя", що зіпсовані.
Обговорення вправи. Пропонується дати відповіді на такі питання:
7.                Що ви відчували, коли руйнували чужу «Модель життя»?
8.                Що ви відчували, коли отримали свою модель зруйнованою?
9.                Чи можна відновити те, що вже зруйноване?
Виявляється, що зіпсувати життя та здоров'я іншим людям значно легше. Треба навчитись берегти не тільки своє здоров'я й життя, а й оточуючих людей. Після обговорення, коли висловили всі бажаючі свою думку, ведучий пропонує результати наукових досліджень щодо вагомості впливу різноманітних факторів на здоров'я та життя людини.
Фактори, що впливають на здоров'я та життя людей:
10. спадковість - 20%;
11. рівень розвитку медицини - 10%;
12. екологія - 20%;
13. спосіб життя - 50%).
Отже, робимо висновок, що поведінка людини, її спосіб життя є найважливішими у збереженні здоров'я та життя.
1.   Вправа «Психодрама» (ЗО хв.)
Група ділиться на 4 підгрупи за допомогою розбивки «Доба»: по черзі учні називають слова: ранок, день, вечір, ніч. Кожна з груп отримує завдання: розіграти сценку на задану тему:
14.           1 - поведінка підлітків, яких хтось один з них підбурює до куріння;
15.           2 - розмова між батьками і дитиною, яка почала курити;
16.           З - бесіда між класним керівником, директором та учнями, які піймались з цигарками;
17.           4 - нарада на фірмі, що виробляє цигарки, між керівником та підлеглими, які здійснюють рекламу тютюновим виробам.
Кожна група висвітлює свою проблему.
Учні роблять висновок, що тютюнові вироби приносять одним людям прибутки, а інші позбуваються свого здоров'я та життя. ВЧИТЕЛЬ ЗАЧИТУЄ УРИВКИ ІЗ СТАТТІ
7.   Вправа «Вибір» Мета. Формувати осмислене ставлення до життя. Хід вправи
Учасники тренінгу діляться на команди за кольорами: червоний, зелений. Визначити ті пункти, які тобі заважають жити - червоні. Визначити ті пункти, які допомагають жити - зелені.ї
НЕДБАЛІСТЬ ДОПИТЛИВІСТЬ ПОТЯГ ДО ЗНАНЬ НЕОБЕРЕЖНІСТЬ ДОБРОТА       ПІДЛАБУЗНИЦТВО
НЕВДЯЧНІСТЬ САМОСТІЙНІСТЬ ЖОРСТОКІСТЬ МИЛОСЕРДЯ ПОВАГА Обговорють цю вправу і ІР
НАДІЙНІСТЬ НЕВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗАЗДРІСТЬ ПРАЦЕЛЛЮБНІСТЬ ЛЮБОВ ЛІНЬ
Вправа «Квітка» Всі ви любите квіти. На стікерах написати у чому радість житття.
Настанови матері Терези Ствердження
Життя - це можливість. Життя - це краса. Життя - це мрія. Життя - це обов'язок. Життя - це надбання.
(Про матір Терезу)
Заклик
Скористайся нею Захопися нею! Здійсни її! Виконай його! Борони його!


Комментариев нет:

Отправить комментарий